13 Ocak 2009 Salı

XNA ‘de 3 Boyutlu Modeli Hareket Ettirmek

XNA’ de 3 boyutlu bir modeli nasıl ekleyeceğimiz ile ilgili yazımda “modelRotation” adlı bir değişkenden bahsetmiştim. Şimdi bu değişkende bazı değişiklikler yaparak modelimizi hareket ettirelim. “XNA Framework Content Pipeline” kullanarak dokularını eklediğimiz model nasıl hareket edecek?
Bunun için yapmamız gereken tek şey Update metosu içine tek satır kod eklemektir. Evet bir modeli tek satır bir kod ile döndürebileceğiz. XNA kütüphanesinin en büyük artılarından biride budur, az satırda kodla çok işler başarmanızı sağlar.
Şimdi Update metonunun içine bu satırı yazalım:



Draw metodu içindeki CreateRotationY metodu (Modelin Y ekseninde dönmesini sağlıyor.)yerine CreateRotationX metodunu kullanırsanız model X ekseninde döner, CreateRotationZ kullanırsanız hareketini Z ekseninde yapar.


1 yorum:

Gökhan ZER dedi ki...

pratik ama çok kullanışlı bilgi için teşekkürler.

XNA makalelerinin devamını diliyorum...